Wednesday, May 29, 2013

I LOVE PM, BETUL KATA MAHATHIR.

Selepas Daim secara terbuka mengkritik strategi Najib dalam PRU13, muncul pula Zainudin Maidin menyokong dan mengkritik keras slogan kempen Najib, “I love PM”. Daim menerusi wawancara dengan China Press berkata pilihanraya ini adalah Pilihanraya Parlimen bukannya Pilihanraya Presiden. Beliau dengan serius mahu penasihat Najib dipecat.

“This is a parliamentary election, not a presidential election. The PM’s advisors should be sacked.” Kata Daim.

Zam juga mahu penasihat Najib dipecat. Zam bukan sahaja menyatakan slogan “I Love PM” itu memualkan, bahkan juga mengkritik penampilan Najib sebagai student leader style . Ini satu tamparan hebat buat Najib. Boleh diertikan juga sebagai satu penghinaan kepada Najib.

"His advisors have their heads in the clouds without their feet touching ground. These are the advisor who should be sacked," kata Zainudin Maidin, Mantan Menteri Penerangan dan Ketua Pengarang Utusan Malaysia. 

"Please tell them to stop showing the bannar 'I Love PM'. It is disgusting. Najib should present himself as a serious statesman not as a student leader style", tambah Zam.


Kita sudah kenal siapa penasihat Najib. Sekurang-kurangnya kita tahu siapa setpol Najib, dan juga siapa strategis “War Room” Najib. Kelima-lima setpol Najib sendiri kalah di medan PRU13 baru-baru ini. Manakala strategis bilik perang Najib itu adalah orang lama dan berpengaruh dalam UMNO. Siapa orang UMNO tak kenal, Idris Jusoh, Jamaludin Jarjis, Tg Adnan, dan Maslan. Mampukah Najib memecat setpol dan panglima bilik perangnya?

Atau ini semua agenda untuk menjatuhkan Najib?

Bagaimanapun Langitbiru bersetuju dengan strategi penasihat atau bilik perang Najib, menonjolkan imej Najib sebagai modal kempen utama. Kalau tak buat begitu, bolehjadi UMNOBN lagi kalah teruk. Siapa hulubalang Panglima UMNO yang berpotensi untuk ditonjolkan sebagai bahan kempen PRU? Bolehkah Noh Omar diwar-warkan sebagai bakal MB Selangor dalam kempen PRU? Tepat sungguh tindakan Najib ketepikan Noh Omar. Tengoklah ulasan Noh Omar minta 51% pengundi Malaysia masuk hutan kalau tak setuju dengan sistem Pilihanraya. Beliau tak berapa nak faham kehendak rakyat. Majoriti rakyat bukan tidak setuju dengan sistem pilihanraya, tetapi tidak setuju cara sistem itu dijalankan oleh SPR yang tidak adil. Itu pun tak faham!

Dan siapa lagi yang mampu ditonjolkan? Sebenarnya, di dalam UMNO hari ini sangat-sangat ketandusan pemimpin berjiwa rakyat, tiada karisma pemimpin, tidak menonjol dan berkebolehan, gagal berhujah dengan fakta dan airmukapun tidak melambangkan pemimpin yang berkaliber. Pendek kata, tiada pemimpin UMNO hari ini sesuai dibawa ke depan.

MAKA benarlah kata Mahathir, UMNO tiada pemimpin alternatif  lain selain Najib Razak. Bermakna, pemimpin UMNO yang ada sekarang hanya tinggal yang bertaraf kayu reput dan sabut kering!

Rujukan:
 1.   Ex-minister says disgusted by ‘I love PM’ campaign
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/ex-minister-says-disgusted-by-i-love-pm-campaign/
  1. 2.   “Incorrect Strategy Cost BN Votes”
http://www.blogger.com/comment.g?blogID=22873867&postID=7413609957349565713

  1. 3.   Mahathir says Umno has no alternative to Najib
http://www.malaysiakini.com/news/231209

No comments:

Post a Comment